Kluby Niemarnowania

KLUBY

Co to jest Szkolny Klub Niemarnowania Żywności

Szkolne Kluby Niemarnowania, to nowa aktywność w Programie. Kluby mają za zadanie pokazać uczniom problem wyrzucania żywności oraz wskazać ciekawe pomysły na ograniczenie tego zjawiska zaczynając od szkolnych korytarzy.

13% uczniów wyrzuca jedzenie w szkole przynajmniej raz w tygodniu. Tony kanapek lądują w koszach. Mając na uwadze to zjawisko, proponujemy jako pierwsze działanie klubu stworzyć Bank wymiany kanapek. Jest to miejsce, w którym uczniowie mogą zostawić swoje kanapki, a wziąć inne pozostawione przez uczniów. Materiały dotyczące zakładania klubu możecie pobrać tu. Każdy nauczyciel, który zgłosi Klub otrzyma imienny certyfikat udziału w inicjatywie dla siebie oraz wzór certyfikatu dla uczniów.

UWAGA! Pierwsze 100 założonych Klubów w roku szkolnym 2018/2019 otrzyma edukacyjną grę planszową „Zakupowe Mistrzostwa”!

Zasady działania Klubu krok po kroku:

  1. Zarejestruj się na stronie programu

  2. Zbierz grupę uczniów od 3 do 30 (najlepiej całą klasę). Wymyślcie nazwę klubu oraz logo/zdjęcie (opcjonalnie)

  3. Wejdź w zakładkę „Kluby niemarnowania” i wpisz dane do formularza.

  4. Za pomocą tej zakładki przesyłaj relacje z działania Waszego klubu. To okno będzie otwarte przez cały czas trwania Programu.

  5. Zdobądź edukacyjną grę planszową „Zakupowe mistrzostwa”.

Bazę pomysłów na ciekawe atrakcje, w które może się Wasz klub znajdziecie w zakładce „Kluby Niemarnowania” na stronie programu.

Gra planszowa

Podczas ok. 30-minutowej rozgrywki cała klasa, podzielona na 6 zespołów, wcieli się w pomocników kuchennych i zostanie wysłana na misję zebrania produktów na obiad. Ich zadaniem będzie poruszanie się po planszy i jak najszybsze uzbieranie wszystkich niezbędnych składników z Listy Zakupów przy jak najmniejszej liczbie niepotrzebnych Produktów. Kto pierwszy wróci do Kuchni z kompletną listą ma duże szanse na zwycięstwo. Jest to idealna gra edukacyjna - nie tylko dla członków Klubu Niemarnowania.